HST MOBİL ÖDEME SİSTEMLERİ ANONİM ŞİRKETİ

HST MOBİL ÖDEME SİSTEMLERİ A.Ş. İNTERNET SİTESİ 6698 SAYILI KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI KANUNU HAKKINDA AYDINLATMA METNİ

Hst Mobil Ödeme Sistemleri A.Ş. ("Hst Mobil Pos" veya "Şirket") tarafından, işlettiği hstmobil.com.tr hstmobil.com.tr internet sitesini ziyaret edenlerin gizliliğini korumak Şirketimizin önde gelen ilkelerindendir.

İşbu Aydınlatma Metni'nde, kişisel verilerinizin, 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu ("Kanun") ve ilgili mevzuata uygun olarak, "Yeşilce Mahallesi Girne Caddesi Diken Sokak No:2 Kat:2 Kağıthane/İstanbul" adresinde yer alan veri sorumlusu Şirket nezdinde işlenmesine ilişkin esaslar aşağıda belirtilmiştir.

1. Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

İnternet sitemizde ziyaret etmeniz veya yapmış olduğunuz işlemler dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla HST Mobil Pos tarafından KVK Kanunu’nun 5. ve 6. Maddelerinde ve Tebliğ'de belirtilen kişisel veri işleme şartları ve kapsamında, aşağıda belirtilen amaçlarla işlenecektir:

1.1. Web sitesine üye olunması ile ilgili kişilerin web sitesi üzerindeki hizmetlerden faydalandırılması,

1.2. İlgili kişi tarafından iletişim sekmesinde yer alan kanallardan talepte bulunulması halinde, bilgi alınmasının sağlanması, dilek/önerilerin değerlendirmeye alınması ve şikayette bulunulabilmesinin sağlanması ve hukuki uyum, iç denetim, analiz ve sair diğer süreçlerin yürütülmesi,

1.3. Şirket tarafından sunulan hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması için gerekli olan aktivitelerin planlanması ve icrası,

1.4. Şirket tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin gerçekleştirilmesi için ilgili iş birimlerimiz tarafından gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin yürütülmesi,

1.5. Şirket'in ticari ve/veya iş stratejilerinin planlanması ve icrası,

1.6. Şirket'in ve Şirket'le iş ilişkisi içerisinde Müşterilerimiz, tedarikçilerimiz, iş ortaklarımız, iş birliği içinde ya da ilişkide olduğumuz firma ve kurum çalışanları, ziyaretçilerimiz ve sair 3. kişiler ile iletişim ve ilişkimizin sağlanması ve bu kişilerin hukuki ve ticari güvenliğinin temini,

1.7. Çalışanlarımız, çalışan adaylarımız, Şirket yetkililerimiz ve Şirket yöneticilerimiz ile iletişim ve ilişkilerimizin sağlanması,

1.8. Tahsilat ve satın alma faaliyetleri ile muhasebe/mali işler işleyişinin devamının sağlanması,

1.9. Şirkete ait lokasyonların fiziksel güvenliğinin ve denetiminin sağlanması,

1.10. Şirketimizin kendini yenileme, iyileştirme, büyüme, yatırım çalışmalarının hukuka uygun sürdürülmesi,

1.11. Şirketimizin iç işleyişindeki finansal süreçlerin gereği gibi yürütülebilmesi,

1.12. Şirketimizin iç işleyişindeki insan kaynakları süreçlerinin gereği gibi yürütülebilmesi,

1.13. Ofis içindeki çalışma hayatının gereği gibi devam ettirilmesi,

1.14. Şirketimizin Bilgi Teknolojileri kapsamındaki zorunlu ve ihtiyari çalışmalarının devam ettirilmesi,

1.15. Kurumsal iletişimi sağlanması,

1.16. İstatiksel çalışmalar yapılabilmesi,

1.17. İmzalanan sözleşmeler ve protokoller neticesinde iş ve işlemleri ifa edilebilmesi,

1.18. Yasal düzenlemelerin gerektirdiği veya zorunlu kıldığı şekilde, hukuki yükümlülüklerin yerine getirilmesini sağlanması,

1.19. Kurum ile iş ilişkisinde bulunan gerçek/ tüzel kişilerle irtibat sağlanması,

1.20. İleride doğabilecek hukuki uyuşmazlıklarda delil olarak ispat yükümlülüğü,

1.21. Çağrı merkezi süreçlerini yönetilmesi

2. İşlenen Kişisel Verilerin Aktarıldığı Yerler ve Aktarım Amacı

Elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, hissedarlarımıza, üst yönetimimize, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize, iş bağlantılarımıza, çalışanlarımıza, ifa yardımcılarımıza veya Şirket faaliyet konusu ve amacı doğrultusunda ya da düzenleyici denetleyici kurumlar ve resmi mercilerle ilgili mevzuatın öngördüğü durumlarda kanunen yetkili kamu kurumları ile özel kişilere KVK Kanunu’nun 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları dahilinde aktarılabilecektir.

3. Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi ve Hukuki Sebebi

Kişisel verileriniz, HST Mobil Pos tarafından internet sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla teknik iletişim dosyaları olan çerezler (cookies) vasıtasıyla ve işbu Aydınlatma Metni’nde belirtilmiş olan amaçlar doğrultusunda doldurmuş olduğunuz formlar vasıtasıyla otomatik yolla toplanmaktadır. Çerezler (cookie) hakkında detaylı bilgi için Çerez Politikası’nı inceleyiniz. Kişisel verileriniz aşağıda yer alan hukuki sebepler uyarınca işlenmektedir:

 - KVKK m. 5/2 (f) hükmü uyarınca temel hak ve özgürlüklerinize zarar vermemek kaydıyla, Şirket'in meşru menfaatleri için veri işlenmesinin zorunlu olması,

 - KVKK m. 5/2 (c) hükmü uyarınca sözleşmenin kurulması veya ifasıyla doğrudan doğruya ilgili olması nedeniyle işlemenin gerekli olması (Kullanım Koşulları vb. için sözleşmenin ifası, hakkın tesisi ile korunması).

4. Verilerin Saklanması ve Silinmesi

Şirketimiz, işlediği kişisel verileri, ilgili mevzuatta veya ilgili mevzuata aykırı olmamak kaydıyla Şirket prosedürlerinde ve Şirket politikalarında belirlenen sürelerde saklamaktadır.

6493 sayılı Ödeme ve Menkul Kıymet Mutabakat Sistemleri, Ödeme Hizmetleri ve Elektronik Para Kuruluşları hakkında Kanunun 23. maddesi gereğince işletme konusuna giren iş ve işlemlerden kaynaklı belgeler ve kayıtlar en az on yıl süreyle güvenli ve Merkez Bankası tarafından istenildiği an erişime imkân sağlayacak şekilde yurt içinde saklanır.

Şirket KVKK ve Kişisel Verilerin Silinmesi, Yok Edilmesi ve Anonim Hale Getirilmesi hakkında Yönetmelik’in ilgili hükümleri uyarınca işlemekte olduğu verileri, verilerin işlenmesini gerektiren koşulların ortadan kalkması halinde mevzuatta belirtilen usullere uygun şekilde verileri sileceğini, yok edeceğini veya anonim hale getireceğini kabul ve taahhüt eder. Bunun yanında Şirket, ilgili mevzuat hükümleri ve Türk Ceza Kanunu’nun 138. maddesi çerçevesinde kanunun belirlediği saklama ve işleme süreleri geçmiş kişisel verilerin de aynı usullerle silineceğini, yok edileceğini ve anonim hale getirileceğini kabul eder. İlgili yönetmelik çerçevesinde ve Şirket Politikası’nda belirlenmiş imha politikası kapsamında silinmesi, yok edilmesi veya anonim hale getirilmesi gerekli kişisel veriler silme, yok etme veya anonim hale getirme prosedürleri uygulanarak Şirket tarafından imha edilecektir.

2. Veri Sorumlusuna Başvuru Yolları ve Haklarınız

Kanun'un 11. maddesi uyarınca, Şirketimize başvurarak, kişisel verilerinizin; a) Kişisel veri işlenip işlenmediğini öğrenme, b) Kişisel verileri işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etme, c) Kişisel verilerin işlenme amacını ve bunların amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme, ç) Yurt içinde veya yurt dışında kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişileri bilme, d) Kişisel verilerin eksik veya yanlış işlenmiş olması hâlinde bunların düzeltilmesini isteme, e) KVKK 7 nci maddede öngörülen şartlar çerçevesinde kişisel verilerin silinmesini veya yok edilmesini isteme, f) (d) ve (e) bentleri uyarınca yapılan işlemlerin, kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme, g) İşlenen verilerin münhasıran otomatik sistemler vasıtasıyla analiz edilmesi suretiyle kişinin kendisi aleyhine bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz etme, ğ) Kişisel verilerin kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğraması hâlinde zararın giderilmesini talep etme hakkına sahipsiniz.

Belirtilmiş olan haklarınıza ilişkin taleplerinizi Veri Sorumlusuna Başvuru Usul ve Esasları Hakkında Tebliğ uyarınca tarafımıza iletebilirsiniz. Bilgi ve başvuru taleplerinizi internet sitemizde yer alan Başvuru Formu’nu doldurarak info@hstmobil.com.tr adresine e posta olarak veya “Yeşilce Mahallesi Girne Caddesi Diken Sokak No:2 Kat:2 Kağıthane/İstanbul” adresine gönderme yöntemiyle de tarafımıza iletebilirsiniz.

Şirketimiz taleplerinizi, talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde, ilk talep ücretsiz olmak üzere sonuçlandırır. Ancak aynı konuyla ilgili takip eden taleplerde veya ilk talepte işlemin ayrıca bir maliyeti gerektirmesi hâlinde, ücret alınabilir. Şirketimiz talebi kabul edip işleme koyabilir veya gerekçesini açıklayarak talebi yazılı usulle reddedebilir.

Yukarıda belirtilen prosedür takip edilerek gerçekleştirilen başvurunun reddedilmesi, verilen cevabın yetersiz bulunması veya süresinde başvuruya cevap verilmemesi hâllerinde; cevabın tebliğini takiben otuz ve her hâlde başvuru tarihinden itibaren altmış gün içinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu’na ("Kurul") şikâyette bulunma hakkı mevcuttur. Ancak başvuru yolu tüketilmeden şikâyet yoluna başvurulamaz.

Kurul, şikâyet üzerine veya ihlal iddiasını öğrenmesi durumunda resen, görev alanına giren konularda gerekli incelemeyi yapar. Şikâyet üzerine Kurul, talebi inceleyerek ilgililere bir cevap verir. Şikâyet tarihinden itibaren altmış gün içinde cevap verilmezse talep reddedilmiş sayılır. Şikâyet üzerine veya resen yapılan inceleme sonucunda, ihlalin varlığının anlaşılması hâlinde Kurul, tespit ettiği hukuka aykırılıkların veri sorumlusu tarafından giderilmesine karar vererek ilgililere tebliğ eder. Bu karar, tebliğden itibaren gecikmeksizin ve en geç otuz gün içinde yerine getirilir. Kurul, telafisi güç veya imkânsız zararların doğması ve açıkça hukuka aykırılık olması hâlinde, veri işlenmesinin veya verinin yurt dışına aktarılmasının durdurulmasına karar verebilir.

Verilerinizin Şirketimiz nezdinde hassasiyetle korunduğunu belirtir; bize duyduğunuz güven için teşekkür ederiz.